Windows 7 Kurulumu

Güç düğmesine basıldıktan sonra BIOS’un bilgisayarı sınadığı bir ekran karşımıza gelir. Bu ekrana POST ekranı deriz. POST ekranında işlemcimizin hızı, bellek miktarı ve veri saklama cihazları gibi bilgiler karşımıza gelir. Tam bu esnada, ekranın altında .Press DEL to Enter Setup (Setup Ekranına Girmek için DEL Tuşuna Basınız.). ifadesi belirir. (Bu her bilgisayarda farklı olabilir. Del, F2 , F10 olabilir)

İşletim Sistemleri Kurulum


 
İşletim sistemleri kurulmaya başlanmadan önce aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekir:

 
Öcelikle işletim sistemi kurulacak olan bilgisayarı kullanım amacı belirlenmeli, ona göre bir işetim sistemi seçilmelidir.

Bilgisayarı donanım aygılatlarıı özellikleriyle uyumlu ve verimli bir biçimde çalışabilecek bir işletim sistemi türüs seçilmelidir.

Eğer ihtiyaç olan işletim sistemi bir lisanslı işletim sistemi ise gerekli yazıı lisansı temin edilmelidir.

Kurulum esnasında gerekli olan klavye, fare, disket sürücü CD-ROM sürücü gibi çevre birimlerine sahip olmalıı.

Bir bilgisayara işletim sistemi yüklenmesi gereken durumlarda, açılış sırasını boot özelliği sahip CD, DVD, flash belleğe göre değiştirerek kurulumu gerçekleştirebiliriz.
(Bilgisayarımızın açılışta cd/DVD sürücüsünü görmesini sağlamalıyız.)



 
 
F10 tuşuna basıp kaydedip çıkıyoruz. Bu adımdan sonra bilgisayarımız açılışta cd mizden başlıyor.
 
 
 

  • Dil, tarih, klavye ayarları seçtikten sonra ve “İleri” (Next) butonuna tıklanır.
  • Gelen adımda “şimdi Yükle” (Install Now) butonuna tıklanarak kuruluma geçilir.
 


Bu adımda lisans sözleşmesi karşımıza gelir “Lisans şartlarını Kabul Ediyorum” (I Accept to license terms) butonuna tılayarak “ileri” butonu seçlir.
Açılan pencere üzerinde kurulum metodumuz seçilir. Burada iki seçenek vardır:
Yüseltme (Upgrade): Eğer işletim sistemi bir üst sürüme yüseltilecekse Yüseltme seçeneği seçilir.
Gelişmiş(Custom Advanced): Yeni bir kurulum yapılmak isteniyorsa Gelişmiş seçeneği seçilir.

 


 
İşletim sisteminin hangi disk üzerine kurulacağı seçilir. İlk kurulum yapılıyor ise varsayılan konumum C: sürücüsü seçilebilir. Ardından dosyaların kopyalanması işlemine geçilir.

 


 
Bu adımda işletim sistemi kurulum dosyaları kopyalanmaya başlanır. Bu işlem biraz zaman alabilir. işlem sonrasında bilgisayar yeniden başlayacaktır. Bilgisayar yeniden başlarken herhangi bir tuşa basmayınız.

 
 


Yeniden başlatılma işlemi bittiğinde gerekli ayarlama işlemleri gerçekleştirilir. Açılan pencerede kullanıcı adı ve şifre bilgileri girilerek “ileri” butonu tıklanır.

 


 
Sonraki adımda işletim sistemine ait ürün anahtarı girişi gerçekleştirilir. Eğer elimizde bir ürün anahtarı yoksa hiçbir şey girmeden bu adımı geçebiliriz.

 


Bir sonraki adımda “Otomatik Güncelleştirme” (Automatic Update) ayarları yapılandırılır. Burada “Tavsiye Edilen Ayarlar” (Use Recommended Settings) seçeneğine tıklayarak sonraki adıma geçilir.

 


Tarih/Saat Ayarlarını seçip “İleri” butonuna tıklanır.





Bu adımda bilgisayarın dahil edileceği ağ yapısına göre bir seçim yapılması istenir. Eğer herkesin ulaşabileceği bir ağ yapısı isteniliyorsa “Ortak Ağ” (Public Network) seçeneğini seçebilirsiniz.

 


 
Kurulum işlemi tamamlanır.

 

 
 



 
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Windows 7 mi Windows 8 mi Yokda Windows 10 mu?

Html Etiketleri 1

Wİndows 8 Resimli Format Atmak